2023 жылғы қызметтің негізгі көрсеткіштері
Көрсеткіш |
2022 |
2023 |
Өндірістік көрсеткіштер: |
Жолаушылар ағыны, млн |
7,4 |
8,1 |
ӘК жүктеу коэффициенті, % |
83 |
83 |
Рейстерді уақтылы орындау көрсеткіші, % |
74 |
79 |
Қаржылық көрсеткіштер, млрд теңге: |
Түсім |
478,0 |
535,2 |
Дивидендтер |
7,5 |
0 |
Таза пайда |
37,6 |
30,7 |
Операциялық пайда |
70,1 |
61,3 |
Тұрақты даму принципі: |
ПГ шығарындыларының қарқындылығы (кресло-километрге тонна CO2 |
0,064 |
0,063 |
Кәдеге жаратылған қалдықтардың көлемі, тонна |
8,15 |
11,79 |
Жазатайым оқиғалар |
17 |
29 |
Жазатайым оқиғалардағы өлім |
0 |
0 |
Нарыққа шолу
Жолаушылар мен жүктердің әуе тасымалы жаһандық экономикалық дамумен тығыз байланысты.
2023 жылы халықаралық әуе көлігі желісі пандемияға дейінгі деңгейден
89,5%
дейін
Ресейге және одан ұшуға соңғы шектеулер де кері әсерін тигізді, бірақ Қытайға нарықтың ашылуы қазірдің өзінде оң әсер етуде. 2023 жылы халықаралық әуе көлігі желісі пандемияға дейінгі деңгейден 89,5%-ға дейін, ал ішкі желі 97,5%-ға дейін қалпына келді, бұл 2022 18 жылмен салыстырғанда 12 пайыздық тармаққа жоғары . 2024 жылы жағдай жақсарады деп күтілуде.
Демалыс сапарлары маусымдықпен тығыз байланысты, әсіресе Еуропада айқын көрінді, ол 2023 жылдың жазында ауаға шыққысы келетін көптеген жолаушыларға дайын болмады. 2019 жылы демалыс маусымында сұранысты 50%-ға арттыру жоспарланды. 2023 жылы сұраныстың 65%-ға дейін өсуі жолаушыларда да, қызметкерлерде де кідірістер мен наразылықтарды тудырды. Бірақ, мысалы, Солтүстік Америкада салдары соншалықты экстремалды болмады, өйткені қысқа қашықтыққа курорттық бағыттарға рейстер жыл бойы орындалады.
Бұл мәселенің шешімі жоғары маусымдық ауытқуларға икемділік пен бейімделу болуы керек. Кейбір авиакомпаниялар экипажды даярлауды және қызметкерлердің жыл сайынғы демалысын ең жоғары емес кезеңдерге ауыстыру бойынша қадамдар жасады. Осыны ескере отырып, техникалық қызмет көрсету бағдарламалары түзетілді. Жолаушыларды рейстерге өз бетінше тіркеу сияқты автоматтандырылған процестерді көбірек пайдалану жүктемені азайтуға көмектеседі. Екінші жағынан, қыста жағажай демалысы бағыттарының санын анықтау және көбейту, сондай-ақ MICE санатындағы коммерциялық және халықаралық келісімшарттарды іздеу (кездесулер, ынталандырулар, конференциялар мен көрмелер) төмен сұраныс кезеңдерінде кірісті арттыруы мүмкін.
18 2022 жылғы қаржылық көрсеткіштер Компанияның 2022 жылғы шоғырландырылған қаржылық есептілігіне сәйкес көрсетілген
Қазақстандық авиациялық нарық
Қазақстанда 20 әуежай бар, оның 18-і халықаралық коммерциялық рейстер үшін ашық. Мемлекеттік-жекешелік әріптестікке жататын Ақтау халықаралық әуежайын қоспағанда, әуежайлар мемлекеттік немесе жеке меншікте болады.
Қазақстанның авиациялық әкімшілігінің (ААК) деректері бойынша Қазақстанның азаматтық әуе кемелерінің тізілімінде 920 бірлік бар, оның 17% — ы авиалайнерлер болып табылады.
ААК тіркелген қазақстандық операторлардың саны 2023 жылы 53-ті құрады. Эйр Астана ЕО елдеріне ұшуға рұқсат етілген жеті авиакомпанияның бірі болып табылады. Басқа операторлар-Comlux, Prime Aviation, FlyJet.kz, KazAirJet, Jupiter Jet және SCAT. Ішкі рейстерді алты авиакомпания орындайды: Эйр Астана, FlyArystan, SCAT, Qazaq Air, Southern Sky және Zhetysu.
Қазақстан 2023 жылы авиатасымалдау мүмкіндіктерін дамытуды жалғастырды. Азаматтық авиация комитеті 2-3 жыл ішінде Еуропалық басқару моделін қабылдауға ниет білдіріп, өз саласын реформалауда.
Осы жұмыс шеңберінде ААК-қа саланың бақылау-қадағалау функциялары, тиімділікті арттыру және сыбайлас жемқорлықтың алдын алу үшін жауапкершілік жүктелген. Қазақстан үкіметі халықаралық рейстердің санын ұлғайтуға ниетті және жаңа шетелдік авиатасымалдаушыларды тарту үшін ашық аспан саясатын іске асыруды жалғастыруда. Атап айтқанда, көктемде және жазда Дохаға (Катар), Анкараға (Түркия), Мединаға (Сауд Арабиясы), Бакуге (Әзірбайжан) және Душанбеге (Тәжікстан) рейстер қосылды. Сонымен қатар, Астана, Алматы, Ақтау, Түркістан және Атыраудан Ыстамбұлға, Астана мен Алматыдан Антальяға, Алматыдан Баку, Тбилиси, Пхукет және Малеге рейстер саны артады.
Эйр Астана 2023 жылдың қыркүйегінде аптасына екі рет Тель-Авивке рейстерді бастады, бірақ аймақтағы қақтығыстарға байланысты ашылғаннан кейін бір айдан кейін оларды тоқтатуға мәжбүр болды.
Ішкі нарық
Flyarystan іске қосылуы Қазақстанның ішкі нарығына үлкен әсер етті (пандемияға дейін, пандемия кезінде және одан кейін), сондай-ақ авиатасымалдардың ортақ нарығын тез қалпына келтіруге ықпал етті. Бүгінгі таңда Қазақстан нарығы әлемдегі ең жылдам дамып келе жатқан ішкі нарық болып табылады.
Соңғы бес жылда ішкі тасымалдардың негізгі өсімін Flyarystan компаниясы қамтамасыз етті, оның үлесіне 2023 жылы Қазақстандағы ішкі тасымалдардың 37%-ы тиесілі болды. Эйр Астана компаниясының 30% үлесімен ұштастыра отырып, Топқа барлық ішкі нарықтың 67%-ы тиесілі.
FlyArystan қызметі басталғаннан бері Қазақстанның негізгі екі әуежайында — Алматыда (ірі әуежай) және Астанада — ішкі жолаушылардың өсуі байқалды, бұл жалпы алғанда 70%-ға жуық. Астана әуежайы осы көлемнің шамамен 5% -. құраса, Алматы әуежайының ішкі жолаушылар саны 2018 жылғы 2,8 млн-нан 2023 жылы 5 млн-ға дейін өсті.
Жүк тасымалы. Бүкіләлемдік шолу
2022 жылы байқалған әуе жүктеріне әлемдік сұраныстың төмендеуі 2023 жылдың көп бөлігінде жалғасты.
Шекті тонна-километрмен (ШТК) өлшенген жалпы жүк көтергіштігі
11,3%
өсті
Проблемалар негізінен өзгеріссіз қалды: жаһандық экономика мен саудадағы депрессия, әлемдегі геосаяси жағдай, негізгі нарықтарда жоғары болып қалатын инфляция және мұнайдың әлемдік бағасының өсуі. Төртінші тоқсанда бұған Қызыл теңіз аймағында шиеленіс қосылды, оның салдары әлі толық көрінбеді.
2023 жылы пандемияның соңғы көріністерінің бірі жүк тасымалы үшін уақытша түрлендірілген жолаушылар ұшақтарын (жартылай жүк кемелері деп аталады) пайдалануды біртіндеп тоқтату болды, өйткені олар қайта конфигурацияланып, әдеттегі жолаушылар тасымалына қайтарылды. Соңғы екі жылда жаһандық жүк көтергіштігі айтарлықтай өсті, өйткені халықаралық жолаушылар рейстері қайта жанданды және кесте экспоненциалды түрде кеңейді, бұл жолаушылар ұшақтарының жүк қоймасында жүктерді тасымалдау мүмкіндіктерін ашады. Шекті тонна-километрмен (ШТК) өлшенген жалпы жүк көтергіштігі 2022 жылмен салыстырғанда 11,3%-ға өсті және пандемияға дейінгі деңгеймен салыстырғанда 2,5%-ға өсті. Жолаушылар әуе кемелерінің жүк бөлімдері ШТК-ның 49% құрады, бұл 2020 жылғы 20%-дан айтарлықтай өсуді көрсетеді. Тасымалдаудың бұл түрі мамандандырылған жүк ұшақтарынан нарық үлесін алуды жалғастыруда.
Жүк бөлімдерінің сыйымдылығының бұл елеулі ұлғаюы жүктерді тиеу коэффициенттеріне (ЖТК) теріс әсер етті, бұл жүк тасымалдарынан түсетін кірістерге және авиакомпаниялардың рентабельділігіне әсер етті. Жыл ішінде төмендей отырып, ЖТК көрсеткіші жылды әлем бойынша орташа мәнмен 44% — бен аяқтады, дегенмен Халықаралық маршруттарда ол 49,9%-ға жетті, бұл 2019 жылғы деңгейден 0,8%-ға жоғары. Саладағы сұраныс пен ұсыныс балансының көрсеткіші бола отырып, ол пандемияға дейінгі деңгейде жолаушылар мен жүктердің санын қалыпқа келтіргеннен кейін тұрақтануы керек.
2023 жылы Эйр Астана Тобының жүк айналымының өсуі негізінен Қытай, Корея және БАӘ-ден Қазақстанға дейінгі маршруттарда орын алды. Өсім 2023 жылы орналастырылған қуаттың өсуіне сәйкес келді. Түркиядан келетін жүк көлеміне экономикалық өсудің баяулауы және тар денелі ұшақтардың шектеулі жүк көтергіштігі әсер етті.
Әуе кемелері паркі
Эйр Астана-ның жолаушылардың болашақ өткізу қабілеті мен жайлылығына қатысты жоспарлары стратегияның барлық үш бағытын қозғайтын әуе кемелерінің отын тиімді және экологиялық қауіпсіз паркін кеңейтумен және оңайлатумен тығыз байланысты: өсу, тиімділік және жоғары стандарттар.
2023 жылы Топ ең жаңа ұшақтарды алды, қазан айында Airbus A321LR, және қараша айында Airbus A320neo. 2023 жылдың 31 желтоқсанындағы жағдай бойынша Топтың әуе кемелері паркі 49 әуе кемесіне дейін өсті (2022 жылы — 43), оның ішінде Airbus A320 отбасының 41 тар денелі ұшағы, 5 тар денелі Embraer E190-E2 ұшағы және 3 кең денелі Boeing 767 ұшағы (бірыңғай пайдаланушы сертификаты (AOC) шеңберінде 31 ұшақты компания Эйр Астана және 18 — FlyArystan басқарады.
Жаңа, заманауи және тұрақты ұшақтар операциялық шығындар мен қоршаған ортаға әсерді азайтады. Мысалы, Airbus A320neo ұшақтар тобы отын шығынын 20%-ға дейін төмендетуді, CO2 (NOX) шығарындыларын 20%-ға азайтуды және А320ceo ұшақтарының алдыңғы буынымен салыстырғанда шу деңгейін 50%-ға төмендетуді қамтамасыз ете алады. Соңғы жылдары және 2023 жылы толықтыруды ескере отырып, Топтың пайдаланылатын әуе кемелері паркінің орташа жасы қазір 5,3 жасты құрайды.
Жоспарланған қайтаруларды және әуе кемелерін одан әрі сатып алуды ескере отырып, Топ 2028 жылдың соңына қарай өз паркін 80 әуе кемесіне дейін ұлғайтуды жоспарлап отыр, бұл ретте Эйр Астана 46 ұшақты, ал FlyArystan — 34 ұшақты пайдаланатын болады. Бұл мақсатқа жету үшін 2024-2028 жылдар аралығында 48 ұшақты қосымша жеткізу қажет болады, ол үшін 2026 жылға қарай 22 операциялық лизинг шарты жасалды: 19 Airbus (11 A320neo және сегіз A321neo) және үш Boeing 787-9 Dreamliner.
Техникалық қызмет көрсету және жөндеу
Астана Эйр инженерлік қамтамасыз ету және техникалық қызмет көрсету департаментінде (ИТҚ) Алматы және Астана әуежайларында және Атырау, Ақтау және Шымкенттегі желілік техникалық қызмет көрсету станцияларында жұмыс істейтін шамамен 900 қызметкер бар. ИТҚ департаменті техникалық қызмет көрсету бойынша барлық жұмыстарға, техникалық қызметтерге, ұшақтарды қабылдауға/қайтаруға, жөндеу шеберханаларын қолдауға, инженерлік-консультациялық қызметтерді сатуға және Эйр Астана әуе кемелерінің бүкіл парк- салондарды жинауға, сондай-ақ инженерлік-техникалық мамандарды даярлауға жауапты (FlyArystan Эйр инженерлік қамтамасыз ету және техникалық қызмет көрсету бойынша Эйр Астанаға барлық жұмыстарын тапсырады).
ИТҚ департаментінде AAK сертификаты және EASA Part 145 сертификаты бар, оның негізінде оған өз ұшақтарына желілік және негізгі техникалық қызмет көрсетуге рұқсат етіледі. Ұлттық авиациялық әкімшіліктің басқа сертификаттары және EASA part 145 бекітілген сертификаты негізінде Эйр Астана сонымен қатар Asiana, DHL, Air Arabia, VietJet, Jazeera Airways, Lufthansa, Qatar Airways, Wizz Air, Fly Dubai, Air China және Turkish Airlines сияқты 22-ден астам басқа халықаралық және отандық авиакомпанияларға техникалық қызмет көрсету қызметтерін ұсынады, сондай-ақ Qazaq Air және SCAT Airlines. Бұдан басқа, оқу академиясы EASA part 147 сертификатына сәйкес Эйр Астана және FlyArystan ұшақ паркінде қозғалтқыштардың әртүрлі конфигурациялары бар Airbus A320 отбасының әуе кемелеріне қызмет көрсету бойынша оқыту жүргізеді.
Топтың әуе кемелері паркін жеңілдету үшінші тарап мердігерлерін тартпай-ақ тиімді жоспарлы және жоспардан тыс техникалық қызмет көрсету мүмкіндіктерін тудырды. 2019 жылдан бастап Эйр Астана Алматы мен Астанадағы инженерлік базаларында C1-check және C2-check нысандары бойынша Airbus A320 ұшақтарының күрделілігі жоғары ұшақтарға техникалық қызмет көрсетуді дербес орындауға қабілетті Қазақстандағы алғашқы авиакомпания болды. 2023 жылдың соңында Эйр Астана C-check нысаны бойынша алғашқы алты жылдық техникалық қызмет көрсетуді сәтті аяқтағаннан кейін барлық C-check-ті Airbus A320 отбасының ұшақтарында, оның ішінде FlyArystan компаниясына тиесілі ұшақтарда орындайды. Алты жылдық техникалық қызмет көрсету өте күрделі: ол 20 күннен астам уақытты алды және EASA part 66 халықаралық сертификаттары мен лицензиялары бар жоғары білікті механиктер мен инженерлердің, оның ішінде Эйр Астана авиациялық техниктерін даярлау бағдарламасы бойынша оқудан өткен мамандардың 7 800 адам-сағаттық жұмысын талап етті. Авиакомпания жұмыстың осы түріне рұқсатты 2023 жылдың басында EASA халықаралық аудитінің қорытындысы бойынша алды. Топтың бағалауы бойынша, компания мамандарының күшімен C-check нысаны бойынша техникалық қызмет көрсету мүмкіндігі жыл сайын шамамен 3,0 млн доллар АҚШ үнемдеуге әкеледі және қазірдің өзінде ұшақтардың жерде болу уақытын 14-18%-ға қысқартуға мүмкіндік берді.
Топ әуе кемелері паркінің күтілетін кеңеюіне сәйкес техникалық қызмет көрсету мүмкіндіктерін кеңейтуді жоспарлап отыр. Ол үшін Астана әуежайындағы қолданыстағы ангар алаңын ұлғайту және екі Boeing 787 немесе бес Airbus A320 ұшағын бір уақытта орналастыру үшін Алматы әуежайында үлкенірек ангар салу қажет болады. C-check нысаны бойынша қызмет көрсету тәжірибесі жинақталғандықтан, Топ 2025 жылға қарай басқа әуе кемелерін пайдаланушыларға C-check тексерулерін ұсынуға ниетті.
«Эйр Астана» оқу академиясы
Алматыда орналасқан Эйр Астана оқу академиясы Топ қызметкерлерін оқытуға, қызметкерлердің пайдалану және жеке дағдыларын дамытуға, сондай-ақ ТМД елдеріндегі авиация саласының сыртқы тапсырыс берушілеріне қызмет көрсетуге арналған сараптама орталығын құру мақсатында құрылды. Бұл EASA Part 147 сертификаты бар Қазақстандағы жалғыз оқу орталығы, онда Part 147/145 стандарттары бойынша теориялық және практикалық оқыту жүргізіледі. Ұшуға дайындық орталығымен бірлесе отырып (төменде қараңыз). Оқу академиясы операциялық дайындықтың барлық аспектілерін қамтамасыз етеді:
- Оқу академиясы халықаралық стандарттарға (ICAO, IATA және EASA 147/145) негізделген инженерлік қамтамасыз ету, жер үсті қызметі және борттық қызмет көрсету бойынша шамамен 79 бағдарламаны ұсынады, олар AAK аккредиттелген, сондықтан сыртқы ұйымдар үшін де қол жетімді.
- Астана әуежайында орналасқан жаңа ұшуды даярлау орталығы 2023 жылы пайдалануға берілді және L3 Harris Reality Seven A320 кешенді толық пилотажды тренажерінде оқытуға мүмкіндік береді. Бұл Қазақстанда бірінші болып табылады және жылына 7 000 сағаттық оқуға есептелген, бұл Топтың бағалауы бойынша ұшқыштардың сыртқы оқу орталықтарына бару уақытын шамамен 25%-ға қысқартады, бұл 1 000 адам-күннен асады. Сондай-ақ аэрозим стационарлық кабинасы бар тренажерларда процедуралық оқыту жүргізіледі, оларды аэробатикалық тренажер қолдайды. Қазіргі уақытта Топ 2025 жылы екінші толық пилотаждық тренажер сатып алуды жоспарлап отыр.
- Оқу академиясындағы салондағы жетілдірілген қауіпсіздік жаттығулары Топтың Airbus ұшақтар паркіне экипаждарды бастапқы немесе үш жылдық даярлау үшін үшінші тарап жеткізушілерін тартпайтынын білдіреді. Ұшқыштар мен экипаж мүшелерін Германия мен Түркияға оқыту үшін жіберудің орнына A320 ұшақтары үшін Skyart ұсынған салоннан апаттық кету машинасын және Flame Aviation ұсынған шынайы өртке қарсы жаттығу машинасын пайдалану айтарлықтай үнемдеуді қамтамасыз етеді. Сондай-ақ, Топ болашақта Қазақстандағы басқа авиакомпаниялар үшін қауіпсіздік техникасы және төтенше жағдайлардағы іс-қимылдар бойынша оқыту жүргізуге ниетті.
- Жаңа капитандар үшін 2020 жылы ұшқыштар қауымдастығына арналған «оқыту/мансап нұсқалары» бағдарламасы аясында іске қосылған «Экипаж командирлеріне арналған көшбасшылық» ішкі капитан көшбасшылық бағдарламасы курсы тұрақты түрде өткізіледі.
- 2008 жылдан бастап Топ жергілікті білікті ұшқыштардың қажеттілігін қанағаттандыру үшін Pilot ab-Initio Cadet бағдарламасын жүзеге асыруда. Жыл сайын бағдарлама бойынша оқуды шамамен 20 курсант бастайды және бағдарлама іске қосылғаннан бері 270 курсант оқуын аяқтады, олардың едәуір бөлігі ұшу экипажының мүшелері болды, ал кейбіреулері капитан лауазымына ие болды. 2024 жылы білікті ұшқыштардың тұрақты қажеттілігін қанағаттандыру үшін жыл сайын қабылданатын курсанттардың саны артады.
- Экипаждың барлық мүшелері оқудан өтеді, оның ішінде қауіпсіздік техникасы және апаттық жағдайлардағы іс-әрекеттер, алғашқы көмек көрсету және қауіпті жүктермен жұмыс істеу. Оқу академиясы сонымен қатар компания ішіндегі бизнес-сыныпқа немесе басқа лауазымдарға ауысатын экипаж мүшелері үшін біліктілікті арттыру бойынша тренингтер өткізеді.
- 2018-2022 жылдар аралығында EASA part 66 лицензияланған біліктілік бағдарламаларын аяқтағаннан кейін, оқу академиясы 2023 жылдың тамызында Кәсіптік оқыту бағдарламасын ұсынды. Жаңа мүшелер бес жылдық оқу курсынан өтіп, халықаралық және жергілікті сертификаттарға ие болады, сонымен қатар EASA B1/B2 лицензияланған біліктілігін алуға қосымша мүмкіндік алады. Топтың техникалық қызмет көрсету стандарттары департаментінде әуе кемелерінің ұшуға жарамдылығы жөніндегі инженерлер жұмыс істейді, олар стандарттарды сақтау бойынша тәлімгерлікті қамтамасыз етеді және EASA part 147 бағдарламасы бойынша оқытуды үйлестіреді.
Ірі инвестициялар және цифрландыру
Эйр Астана өзін Орталық Азия мен Кавказ аймағындағы авиакомпаниялар арасында Цифрлық технологиялар саласындағы көшбасшылардың бірі ретінде көреді. Топта компанияға ақпаратқа еркін қол жеткізуді қамтамасыз ететін және сценарийлерді модельдеуге көмектесетін Аirline Рerformance Excellence (APEX) жеке тиімділік бағдарламасы бар, әсіресе жылдам өзгерістер кезеңінде тұрақты және өзгермелі шығындарды, қызметкерлерді, операциялық шығындарды басқару және жүйелер арқылы сатып алуды жоспарлауды автоматтандыру, қорларды бақылау және жинақталған қорларды басқару үшін бірнеше бюджетті басқару және болжау модульдері іске қосылды. Үздіксіз жетілдіру процесінің келесі кезеңі және Топтың Стратегиялық жоспарлау процесінің толыққанды бөлігі осы модульдер шеңберінде болжау мүмкіндіктерін кеңейту болып табылады.
Сондай-ақ, Топ веб-сайтқа кірушілердің қайтару коэффициентін және электрондық коммерцияны конверсиялауды арттыруға, сондай-ақ өнімділікті арттыру және заманауи ыңғайлы интерфейс арқылы цифрлық қызметтердің жалпы сапасын жақсартуға бағытталған жаңа онлайн брондау жүйесіне инвестиция салуда. Жүйенің мүмкіндіктері келесі жақсартуларды енгізу арқылы кеңейтілетін болады:
- Веб-сайт пайдаланушыларына ең жақын әуежайды табуға, «төмен тарифті күндерді» таңдауға және жолаушылар мен несие карталарының деректерін сақтауға мүмкіндік беретін ыңғайлы мүмкіндіктер. Бұл брондау процесін жеңілдетеді және жылдамдатады және тұтынушылардың адалдығын арттыруға көмектеседі.
- NOMAD адалдық бағдарламасына жақсартулар енгізіледі, бұл пайдаланушыларды адалдық бағдарламасына тіркеуді жеңілдетеді және жинақталған ұпайларды пайдалануды жеңілдетеді.
- Брондау процесінде осы жоғары кірісті қосымша қызметтерді белсенді пайдалануды ынталандыру үшін көмекші өнімдердің кең таңдауы көрсетіледі.
Тұрақты даму
Эйр Астана ТМД мен Орталық Азиядағы жетекші экологиялық тұрақты және әлеуметтік жауапты авиатасымалдаушы болуға ұмтылады. Эйр Астана орнықты дамуды қамтамасыз етудің кешенді тәсілін іске асыра отырып, өз қызметін жүзеге асыратын қоршаған ортаға және қоғамдастыққа теріс әсерді азайту бойынша күш-жігер жұмсайды. Бұл күш-жігерге шығарындыларды азайту, қалдықтарды басқару, ресурстарды ұтымды пайдалану (мысалы, энергия ресурстары) және жергілікті қауымдастықтарды қолдау кіреді.
ESG Стратегиясы
2023 жылдың ақпанында Топ 2023-2032 жылдарға арналған кешенді ESG стратегиясын бекітті. Ол озық тәжірибелер мен халықаралық стандарттар негізінде әзірленді, Топтың тұрақты даму саласындағы жоспарланған немесе қазірдің өзінде жүзеге асырып жатқан қадамдарын ескереді және БҰҰ-ның Тұрақты даму мақсаттарына (ТДМ) бағдарланады. Топ тұрақты дамудың алты басым мақсатын анықтады: сапалы білім беру (SDG 4), гендерлік теңдік (SDG 5), лайықты жұмыс және экономикалық өсу (SDG 8), теңсіздікті азайту (SDG 10), климаттың өзгеруіне қарсы күрес (SDG 13) және тұрақты даму серіктестігі (SDG 17).
Нақты SDG-ді басымдық ретінде анықтау компанияға ESG стратегиясын жасауға мүмкіндік берді, ол тек мақсатты ғана емес, сонымен қатар тиімдірек және азаматтық авиация секторының нақты міндеттері мен мүмкіндіктерін көрсетеді. Біз осы алты SDG-ге ерекше назар аударғанымызбен, қалған мақсаттарды да назардан тыс қалдырмаймыз. Барлық 17 SDG тұрақты болашақ үшін қажет және біздің назарымызға лайық. Соған қарамастан, саланың күрделі ерекшелігін ескере отырып, біз стратегиялық таңдау жасадық және күш-жігерімізді біздің қызметіміздің негізгі бағытына, мүмкіндіктерімізге және біз айтарлықтай әсер ете алатын ТДМ-ға қол жеткізуге бағыттадық.
Жеті A320neo отбасылық ұшағын жеткізу флотты
56
бірлікке дейін арттырады
Жыл сайын
40
жуық курсант Ab-initio ұшқыштарды даярлау бағдарламасына қосылады
Төмен көміртекті даму бағдарламасы
Парниктік газдар шығарындыларын азайту мақсаттарын белгілеу үшін Топ 2023-2032 жылдарға арналған Төмен көміртекті даму бағдарламасын (ТКДБ) әзірледі. Ол Топтың ESG стратегиясының бөлігі болып табылады және Қазақстанның 2060 жылға қарай көміртегі бейтараптығына қол жеткізу жөніндегі мақсатына сәйкес келеді.
Осы бағдарлама арқылы Топ Airbus жанұясының ұшақтарын A320 және A321neo жаңа буын ұшақтарымен алмастырады. Airbus бұл отбасының ұшақтары отын шығынын 20%-ға дейін төмендетуді, CO2 (NOX) шығарындыларын 20%-ға азайтуды және шу деңгейін А20ceo алдыңғы буын ұшақтар тобымен салыстырғанда 50%-ға төмендетуді қамтамасыз ете алатынын атап өтті. Соңғы жылдары Топ CO2 шығарындыларын азайту бойынша белсенді күш-жігер жұмсады, бұл CO2 шығарындыларын 2016 жылы ОЖКМ есебімен 0,122 тоннадан 2023 жылы 0,076 тоннаға дейін азайтты. Шығарындылардың 38%-ға қысқаруы салыстырмалы халықаралық авиатасымалдаушылар мен бюджеттік тасымалдаушылар үшін шығарындылардың ұқсас көрсеткіштерімен салыстырғанда ұтады.
Қазіргі уақытта Топ 2060 жылға қарай нөлдік шығарындыларға қол жеткізуге ұмтылуда. Алайда, 2024 жылы Топ өзінің ТКДБ қайта қарауды және алдағы бес жылға нақты қысқа мерзімді мақсаттары бар тұрақты даму жол картасын әзірлеу арқылы Халықаралық Азаматтық авиация ұйымы (ICAO) қабылдаған ұзақ мерзімді мақсатқа сәйкес 2050 жылға қарай көміртегі бейтараптығына қол жеткізу міндеттемесін жаңартуды жоспарлап отыр. Оларды үшінші тарап Париж келісімі шеңберінде қоршаған ортаға теріс әсерді азайту мақсаттарына сәйкес келетін ғылыми негізделген мақсаттар (SBTi) ретінде дербес тексереді.
Азия-Тынық мұхиты авиакомпаниялары қауымдастығының жуырдағы қарарына сәйкес, Nоп сонымен қатар 2030 жылға қарай тұрақты авиациялық отынды әдеттегі отынмен араластырудың ұжымдық көрсеткішін 5%-ға жеткізу міндетін қойды (нарықта SAF болған жағдайда). Бұл мақсатты ТКДБ жаңартылғаннан кейін қажет болған жағдайда реттеуге болады.
2024 жылға арналған жоспарлар:
- Эйр Астана IPO Лондон қор биржасында, АХҚО-да және Қазақстан қор биржасында жаңа қазақстандық және халықаралық инвестициялар тартылды, бұл 2024 жылдан 2028 жылға дейінгі кезеңде бизнесті дамыту жөніндегі өршіл жоспарларымызды іске асыруға көмектеседі.
- A320neo отбасының жеті әуе кемесін жеткізу (FlyArystan — 4 және Эйр Астана — 3), бұл 2028 жылға қарай әуе кемелері паркін 80 бірлікке дейін ұлғайту жоспарына сәйкес саябақты 56 бірлікке дейін ұлғайтады.
- 2024 жылы Куала-Лумпурға (Малайзия) рейстер ашу арқылы маршруттық желіні кеңейту. Жапония мен Сингапурға рейстер 2025-2026 жылдары жоспарланған.
- L3 Harris A320 ұшу тренажерінде оқу көлемі 5 500-6 000 сағатқа дейін артады деп күтілуде. Тренажердің жылдық максималды өнімділігі-7000 сағат. Топ 2025 жылы екінші тренажер сатып алуды жоспарлап отыр.
- Жыл сайын 40-қа жуық курсант жергілікті білікті ұшқыштардың қажеттілігін қанағаттандыру үшін құрылған Ab-initio ұшқыштарды даярлау бағдарламасына қосылады. Барлығы 270 курсант оқуын аяқтады және 2024 жылы 300-ге дейін өседі деп күтілуде.
- Airbus отбасының сегіз ұшағы техникалық қызмет көрсетуге жарамды, олардың үшеуі C-check нысаны бойынша толық алты жылдық техникалық қызмет көрсетуді қажет етеді және C-check нысаны бойынша алғашқы 12 жылдық қызмет жоспарланған. C-check нысаны бойынша техникалық қызмет көрсету қазірдің өзінде тоқтап қалу уақытын шамамен 14-18%-ға қысқартты. 2025 жылға қарай Топ әуе кемелерінің басқа пайдаланушыларына техникалық қызмет көрсетудің осы түрін ұсынбақшы.
- 2023 жылдың шілдесінде Pratt & Whitney қозғалтқыштарды өндіруде қолданылатын материалдың ластануына байланысты қозғалтқыштарды қайтарып алу туралы жариялады. Эйр Астана осы жағдайға байланысты бірқатар проблемаларды шешіп, нарықтан озып, ықпал етуді жеңілдететін шаралар қабылдады. 2024 жылы 34 қозғалтқышты бөлшектеу жоспарланған, сонымен қатар кесте ақауларын болдырмау үшін қозғалтқыштарды ауыстырудың балама нұсқалары бар. Компания Pratt & Whitney компаниясымен операциялық қызметке әсер еткені үшін өтемақы мен басқа да қолдауды көздейтін келісім бойынша келіссөздердің соңғы сатысында.
- Топ өзінің төмен көміртекті даму бағдарламасын жаңартуды және алдағы бес жылға арналған тұрақты даму жоспары мен қол жеткізуге болатын қысқа мерзімді мақсаттардың арқасында 2050 жылға қарай нөлдік шығарындыларға қол жеткізуге міндеттеме алуды жоспарлап отыр.
- Веб-сайттарға қайта кіру және электрондық коммерцияны конверсиялау көрсеткіштерін арттыруға, сондай-ақ цифрлық қызметтердің жалпы сапасын жақсартуға арналған жаңа онлайн брондау жүйесіне инвестиция салу.